23 januari 2010

Freezing Physics

De meer-dan-ijskoude natuurkundige roadshow

In deze presentatie wordt vloeibaar stikstof (met een temperatuur van 196 graden onder nul) gebruikt om leerlingen te laten zien wat voor interessante natuurkundige verschijnselen er plaatsvinden bij lage temperaturen.

De demonstraties variƫren van het invriezen van een elastiekje, dat zijn elasticiteit verliest, tot een live-demonstratie van supergeleiding inclusief zwevende magneet. Op het eind wordt de klas getrakteerd op stikstof-gekoeld roomijs!

Freezing Physics biedt leerlingen een unieke kans om op hun eigen niveau kennis te maken met opwindende wetenschap. Alle studenten van de stichting hebben gerichte trainingen doorlopen. Ook brengen wij al ons eigen materiaal mee. Hierdoor kunnen wij in een voor de leerlingen vertrouwde omgeving en binnen een normaal lesrooster spectaculaire proeven laten zien die voor scholen anders moeilijk realiseerbaar zouden zijn.

Als u stichting Rino wilt uitnodigen om uw middelbare school te komen bezoeken, kijk dan onder reserveren.